صاحبدلان

فرهنگی . اجتماعی . ادبی

م . توحیدی
م . توحیدی

به وبلاگ من خوش آمدید http://mata.lxb.ir
mata.1952@yahoo.com


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان صاحبدلان و آدرس mata.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

صاحبدلان

زندگی سلام

گلشن چت

مطالب اخير

داریوش شاه

اصول کلی مکتب فکر دکتر شریعتی

عاشق زندگی

روز و روزگارتان خوش باد

دوست یا برادر

دشمننی روسیه با ایران

ما نابیناییم!

برگی از تقویم تاریخ

فقه آسان

قدیما

افراد منفی

سخن گفتن با خدا

آداب شریعت

نام خانوادگی

نگفتمت مرو آنجا

همه ما شریک جرم هستیم

بهترین ها

اگر برای ....

سلام صبح بخیر

ایام گل و یاسمن و عید صیام

سلام عید فطر

شب آمرزش و غفران

خوش بینی و فعالیت های اجتماعی

روزتون بخیر

قبله ی آمال

عجب و تکبر

گناه و گناهکار

یک نامه دوستانه برای بانوی من

انسانهای نیکوکار

هر چیز و هر کار در زمان خودش باید انجام شود

آتش به اختیار

دوست خوب من سلام

آنانکه نمی اندیشند.

مذهب چیست؟

ماه کنعانی من

فاصله تولد تا مرگ

حجاب

عزت نفس داشته باش

شیخ و شیطان

متفاوت باش

نويسندگان

م . توحیدی

پیوند های روزانه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


دماگولوژی چیست؟

دماگوژی در زبان فارسی با معادل‌هایی همچون عوام فریبی یا مردم‌فریبی بکار می‌رود.

پیروان دماگوژیسم بر این باورند که اکثریت مردم را توده‌هایی ناآگاه و فاقد قوه تشخیص و ادارک تشکیل می‌دهند که از لحاظ فرهنگی در سطح پایینی هستند و به راحتی می‌توان آنان را بدون نیاز به استدلال و اقامه دلیل، و صرفاً با اتکای به القائات

رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی متنوع داخلی و خارجی، با شیوه‌هایی بسیار ساده و احساسی فریب داد و در راهی دلخواه با خود همراه کرد!

مشهورترین و متداول‌ترین روش‌های دماگوژیست‌ها توسل به عواطف میهنی یا مذهبی مردم برای به دست آوردن حمایت آنان و القای این نکته کلیشه‌ای و مشهورست که آنچه ما می‌گوییم، سخن پذیرفته شده و قطعی و بلاتردید همه دانشمندان و خردمندان جهان است و ندانستن شما از نادانی شماست!

و در نتیجه مخالفت با ما مخالفت و دشمنی با فرهنگ و تمدن  است!

دماگوژی یکی از خطرناک‌ترین و در عین‌ حال متداول‌ترین راهکارهای نفوذ سلطه‌گری و فاشیسم در میان ممالک استعمار زده،

یکی از بنیادی‌ترین عوامل ترویج خشونت و جنگ در کشورهای جهان سوم، و یکی از عوامل اصلی محرومیت و توسعه‌ نیافتگی

در جوامع عقب‌مانده است!

جوامعی که مهمترین مشخصه آنها، آمار پایین کتابخوانی و آمار بالای بزهکاری و تجاوز به حقوق دیگران است!

 

جوامعی با کتابخانه‌های خلوت و کلانتری‌ها و دادگاههای شلوغ!

یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

|

شعارهای تابویی

دوستان از شعارهای چندین سالهٔ خود تابوئی آفریده اند و قادر به دور زدن آن نیستند. یکی از اینها نفرت ازسرمایه داری است.

لغتی نفرین شده که از نظر آنها حتی اجازهٔ استفاده از آن حرام و دور از شأن یک انقلابی است. جالب است جائیکه هیچکس قادر به توضیح جایگزینی برای آن نیست و کل دنیا با ثمرات مادی و معنوی آن روزگار میگذراند، و همهٔ بدیلهای آن در ورشکستی کامل افتاده اند، اصرار در نفی آن چه معنائی دارد، غیر از تعصب خشک و خالی چه توجیهی را می توان برای آن تراشید.

 دوستانیکه دین باور هستند طبق دستورات صریح دینی که نفی مالکیت را جایز نمی داند، و دوستان مارکسیست که در تجربه به غلط بودن نفی مالکیت رسیده اند، چرا اینهمه از اقرار به حرمت مالکیت و قبول آن به عنوان تنها روش موجود و عملی وحشت دارند. هر دو تفکر بنوعی اعتقاد به معجزه و لطف خداوندی دارند و به آن  متوسل می شوند. «خود بخود و با توکل بخدا درست خواهد شد» خلاصهٔ راه حل آنهاست. بنده منظور شما را از قشر متوسط شهری که بار انقلاب را بدوش کشیدند متوجه نشدم، اما آنچه منطقی و علمی است اینکه، قشر متوسط شهری هیچگاه نتوانسته است به تنهائی حرکتی موفقیت آمیز از خود نشان دهد، چرا که ایدئولوژی و مرز مشخصی در منافع خود ندارد، بعبارتی از اقشار مختلف، با منافع مختلف تشکیل شده است. کارمندان  دولت، مغازه داران، دلالان خرد، بنگاه های تولیدی کوچک، نظامیان، رانندگان در امر حمل و نقل، همگی جزو قشر متوسط شهری محسوب میشوند، اما منافع و ایدئولوژی مشترک ضعیفی دارند. آنها و طبقهٔ دهقان، همیشه تحت رهبری بورژوازی« در تمام اشکال آن» و یا کارگران صنعتی طیف بندی شده و حرکت کرده اند. نیروی بیکران آنها همیشه تحت رهبری دیگران حتی در کودتاهای ارتجاعی و نظامی نقش بزرگی داشته است، اما هیچ شکل حکومتی خاص خود ندارند و در حاشیهٔ سفرهٔ دیگران ارتزاق میکنند. اینها هیچ راه حل بدرد بخور و زاینده ندارند مگر، بعد از دستیابی بقدرت با تجزیه به قطب های مختلف برخی در حاکمیت بشکل بورژوازی و بعضی از آنها در مدیریت و پستهای دولتی و نظامی و سیاسی ایفای نقش میکنند. نشستن بامید آنها واهی، و اگر هم مو‌فق شوند، چیزی برای ارائه ندارند.

یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

|

مبارزه سیاسی یا سیاست مبارزه

اگر دغدغه رهایی میهن و هموطنانتان از وضع موجود را دارید از همین حالا شروع کنید.

مبارزه سیاسی و اجتماعی حتما که نباید با اسلحه و بودجه و کمک های سازمانها و ارگانها و ابرقدرتها باشد، هر فرد می تواند در حد  توان و امکاناتش یک نهاد مبارزه با عقب ماندگی مردم و کشورش باشد.

 اولین قدم برای نجات کشور و تاثیر در جریان جاری فعلی، ایجاد تغییر و تحول در تفکر و شیوه نگرش خانواده و اطرافیان خودمان است.

 علیرغم مشکلات معیشتی و خانوادگی و اقتصادی که در جامعه ایران سایه گسترانده، همه ما ساعاتی هم برای پرسه در شبکه های اجتماعی و از این قبیل اتلاف وقت ها در برنامه روزانه یا در فعالیتهای هفتگی مان داریم.

با یک مدیریت ساده در این زمانها به راحتی می توان با جستجوی مطالب مفید، کتاب، داستان و یا مقالاتی را که احساس می کنیم اگر در دسترس اطرافیانمان قرار بگیرد مفید خواهد بود، دسته بندی کرده و در صورت امکان روخوانی و ضبط کنیم و در اختیار خانواده و دوستانمان قرار بدهیم.

با این روند شبکه کوچکی از آشنایان را بوجود خواهیم آورد و با درخواست از آنها برای  تکرار این زنجیره کم کم این تولیدات  تنوع پیدا کرده و سلایق و افکار متفاوتی در این گروه کوچک تبادل پیدا خواهد کرد.

خوشبختانه امروزه شبکه ها و نرم‌افزارهای بسیاری در جهان  امکانات کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که  این نوع فعالیت ها را بدون نیاز به صرف هزینه امکان پذیر کرده است.

بطور مثال برنامه تلگرام بینهایت فضای اینترنتی رایگان در اختیار شما قرار می دهد که این برای تولید و آپلود و انتشار تمامی مطالب، آثار، کتابها و فیلمهای ممنوعه از بدو تاریخ تا به امروز نه تنها کافی بلکه مضاعف نیز هست.

 این موضوع فقط شامل اولین انتشار فایل می شود، که در دفعات بعد فقط با یک کلیک و فوروارد می توان هر کتاب یا مطلبی را با هزاران نفر به اشتراک گذاشت.

اگر حتی زمان و امکانات ضبط یا اجرای صوتی را ندارید، در مجموعه ما برای تمام سلیقه ها و گرایش ها با همین شیوه و توسط افراد داوطلب و دلسوز، در طی سالهای گذشته  کتاب تولید شده و بصورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته که  شما می توانید برای شروع با بازنشر و ارسال این کتابها به خانواده و دوستانتان این روند را گسترده تر کرده و عضوی از این مبارزه علیه سانسور و ناآگاهی  باشید، بدون نیاز به کمک و وابستگی به تفکر، سازمان و یا دولتی خاص.

می توانید گروههای کوچکی تشکیل بدهید و  بر حسب سلیقه و نیاز ، کتابهایی که با نگرش شما همراه است را از کانال و یا سایت انتخاب و در آن فوروارد و استفاده کنید.

اگر گروه یا جمعی دارید که کتاب، پادکست، داستان و یا اثری تولید و منتشر می کنید، مجموعه ما با افتخار و بدون در نظر گرفتن گرایش و تفکر مربوطه و صرفا در راستای گردش آزاد اطلاعات و عبور از موانع سانسور، آماده همکاری و بازنشر این قبیل آثار در پلتفرمهای مجموعه آوای بوف می باشد.

یک شنبه 22 فروردين 1400برچسب:,

|

نشخوار ذهنی منقی

پدیده نشخوار ذهنی منفی چیست؟!
همه ما، گفتگوی درونی داریم. از لحظه ای که بیدار می شویم تا زمانی که می خوابیم یک نفر همیشه درون سر ما دارد حرف می زند. همین الان که دارید این متن را می خوانید هم او دارد حرف می زند. همه ما این گفتگوی درونی را داریم. این گفتگوی درونی گاهی اوقات به نشخوار ذهنی منفی تبدیل می شود. 
بگذارید اول نشخوار را توضیح دهم: چندین هزار سال پیش، بعضی از حیوانات برای حفظ امنیت خود مجبور بودند که به هنگام پیدا کردن غذا، با شتاب آن را بدون جویدن ببلعند و دوباره به مخفیگاه خود باز گردند. سپس در آنجا با خیال آسوده، آرام می گرفتند و غذایی را که قبلاً بلعیده بودند، بالا می آوردند و می جویدند و دوباره می بلعیدند.
گاهی اوقات ما انسان ها نیز دچار مساله ای مانند نشخوار می شویم. یعنی به یک موضوع بارها و بارها فکر می کنیم. ما گیر می افتیم در یک حلقه بی پایان و بی نتیجه فکر کردن به یک موضوع و مدام آن را می بلعیم و دوباره آن را می آوریم بالا و دوباره آن را می جویم.
در گفتگوهای تکراری درونی یا نشخوار ذهنی مدام به نکات منفی، خاطرات منفی و جنبه های منفی فکر می کنیم و بعد از مدتی به آن اعتیاد پیدا می کنیم. همانند حیواناتی که از اول اهل نشخوار نبودند اما اکنون دیگر معده شان کاملا متناسب نشخوار شده است.
این نشخوار منفی می تواند گریبان همه ما را بگیرد. از فردی که همسرش به وی خیانت کرده تا کارآفرینی که ورشکست شده، تا کاندیدایی که در انتخابات رای نیاورده یا روزنامه نگاری که به ناحق زندانی شده، ورزشکاری که  مصدوم شده و دیگر نمی تواند ورزش حرفه ای کند و فردی که در آزمون دکتری به نتیجه نرسیده. سرمایه گذاری که سرمایه اش از بین رفته است.
و اما برای رهایی از دام گفتگوهای درونی منفی تکراری (نشخوار ذهنی) چه می توان کرد؟
تكنيك برگردانی مثبت یا انحراف فکر: 
به صورت ارادي به چيزي توجه كنيد كه مثبت است. بازي هاي فكري کنيد. هر کاری كه مستلزم به كارگيري فكر است. تلفن را برداريد و به دوستان زنگ بزنيد. خلاصه فقط ذهنتان را با هر چيز كوچكي مشغول کنید. يك عدد پيچيده مثل 958354را درنظربگیرید و هفت تا هفت تا از آن كم كنيد. اين تكنيك بخاطر اينست كه مكانيزم ذهن طوريست كه در يك آن نمي تواند به دونقطه توجه كند.
 
تکنیک تاخير فكر: 
براي آمدن فكرهای منفی تکراری به ذهنتان وقت تعيين كنيد و وقتي اين افكار خواستند به ذهنتان وارد شوند به آنها بگوييد كه بروند و در فلان ساعت كه به آنها اختصاص داده ايد بيايند و تدريجا اين ساعات را محدودتر كنيد. این نشان می دهد که شما ارباب هستید و آن ها (افکار منفی تکراری) نوکر. 
تکنیک تدوین فکر: 
 
قلم و كاغذ برداريد و همگي افكار منفي خود را بنويسيد ترجیحا با زبان طنز! نوشتن بار سنگين افكار فكري را سبك كرده و گاه با خواندن نوشته ها ممكن است شما را به خنده يا شگفتي از افكار غيرمنطقي خود وادارد. در عين حال وقتي فكرتان را نوشتيد راحت تر مي‌توانيد آن را بررسي كنيد و خطاهايش را شناسايي نماييد.
تکنیک تصور بدترین حالت ممکن و اقدام:
 در نگاه اول ممکن است این روش اشتباه به نظر برسد اما دو فایده اساسی دارد. به جای اینکه مدام در مورد نگرانی های آینده فکر کنید. به بدترین حالت ممکن فکر کنید. زمانی که به بدترین حالت ممکن فکر میکنید، میبینید آنقدرها هم بد نیست و تنها این ذهن شماست که آن را بزرگ کرده است. همین طور شما می توانید خود را برای اقدامات جبرانی و پیشگیرانه بعدی آماده کنید. به جای ترس از اقدام، بزنید به قلب ماجرا و دست به کار شوید. 
تکنیک تعریف ماموریت جدید:
 نشخوار ذهنی، فكر زايد است و فكر زايد زاييده وقت زايد و وقت زايد زاييده بيكاري، با دست زدن به يك فعاليت كه شما را در حالت برانگيختگي قرار دهد مي‌توانيد از حالت نشخوار ذهنی فاصله بگيريد. مثلا اگر در کارآفرینی شکست خورده اید، یک ایده جدید را دنبال کنید. اگر دیگر نمی توانید ورزش حرفه ای کنید، خوب به مربی شدن فکر کنید! اگر به تازگی جدا شده اید، به تمام کارهایی فکر کنید که در زمان زندگی مشترک فرصتش را نداشتید انجام دهید. خداوند درها و دریچه های بسیاری را پیش روی ما قرار داده است. اما گاهی اوقات آنچنان به درهای بسته نگاه می کنیم که صدها در و دریچه دیگر را نمی بینیم. به خدا نگویید چه مشکلات بزرگی دارید بلکه به مشکلات بگویید چه خدای بزرگی دارید.

سه شنبه 10 فروردين 1400برچسب:,

|

باورهای غلط در روابط بین زوجین

آشنایی با باورهاي غلط در ارتباطات بين زوجین
اگر شما در رابطه با همسرتان ، مشکلی داشته یا دارید، احتمالا توصیه های زیادی به شما شده است.
این طور به نظر می رسد که هر فردی که ازدواج کرده است و یا افرادی را می شناسد که ازدواج خوبی داشته است، رمز و راز یک عشق بی انتها در ازدواج را، می داند.
من  پس از سالها تحقیق و پژوهش، به این نتیجه رسیدم که باورهای غلط بسیاری در مورد ازدواج وجود دارد که نه تنها مخرب است، بلکه بالقوه توانایی از بین بردن رابطه را دارد. 
این باورها خیلی خطرناک هستند چون باعث می شوند زوجها مسیر اشتباهی را انتخاب کنند و یا به سبکی با یکدیگر برخورد نمایند که امیدی به بهبود رابطه وجود ندارد.واین فرضیه که رابطه را می توان با افزايش حساسيت بین فردی (توجه) بهبود بخشید نیز غلط است.
تعدادی از اين افسانه هاي غلط عبارتند از :
1 - "ازدواج فقط یک کاغذ و قرارداد رسمي است "
مزایای جسمانی و روانی ازدواج بیشمار است. بعد از 50 سال تحقیقات جامعه شناختی در کشورهای توسعه یافته ثابت شده است که بهترین منبع سلامتی، ثروت ، طول عمر و آرامش خاطر کودکان ، از ازدواج رضایتمند و سالم ناشی می شود.
2 - "تنها زندگی کردن با روابط موقت، همانند زندگی متاهلی است."
دوباره تحقیقات جامعه شناختی نشان داده است که در همه جای کره زمین، افرادی که تنها زندگی می کنند، زودتر می میرند، کمتر سالمتر هستند، کمتر ثروتمندترند و بهبودی از بیماری ها برایشان کندتر است، به نسبت افرادی که ازدواج کرده اند.
این امر خصوصا برای مردان صادق است که در مقایسه با زنان از حمایتهای اجتماعی ضعیف تري برخوردارند. زمانی که مردان در یک رابطه متعهدانه هستند، حمایت های اجتماعی خود را افزایش می دهند.
3 - " تعارض در رابطه زناشویی، نشانه آن است که در یک رابطه بد و مخرب قرارگرفته اند."
تعارض در همه روابط وجود دارد و غیرقابل اجتناب است. علاوه بر این، تعارض به ما کمک میکند تا آگاهی خود را نسبت به شریک زندگیمان افزایش دهیم. تعارض معمولا از تلاش برای ایجاد رابطه از دست رفته شکل میگیرد، مخصوصا زمانیکه یکی از زوجین تلاش میکند تا به لحاظ عاطفی به دیگری نزدیکتر شود. همچنین تعارضات از تفاوت انتظارات زوجین از یکدیگر شکل میگیرد که ارزش دارد در موردشان صحبت شود.
4 - " عشق کافی است ... "
عشق کافی نیست، زیرا در اغلب ازدواجها، خصوصا بعد از تولد اولین کودک، زوجین تعاملات خودشان را با یکدیگر کمرنگ می کنند، که به روابط عاشقانه آسیب میزند. رفتار جنسی کمتر می شود و از تفریح و ماجراجویی نيز  دور مي شوند.
اگر به روابط بين زوجين توجه نشود، رابطه تبديل به انجام یکسری کارهای تکراری و مکالمات محدود تبدیل می شود. که زوجین باید توجه و اولويت خود را به يكديگر در این حیطه بهم داشته باشند.
5 - "صحبت در مورد زخمهای عاطفی رابطه درگذشته، فقط باعث بدتر شدن آنها میشود."
بنا به گفته فالكنر " گذشته هیچ وقت نمی ميرد و هیچ وقت نمی گذرد. "(چون ما با گذشته زندگی می کنیم) شما مي توانيد آسيبهاي عاطفی گذشته را بررسی نماييد، كه ديگر براي شما اتفاق نيافتد. 
و شما نمي توانید گذشته را عوض كنيد، بلکه فقط می توانيد نحوه بازگویی و خاطره ي آن را تغییر دهید.
6 - "روابط بهتر آن است که افراد مستقل تر از یکدیگر باشند و نیاز زیادی بهم نداشته باشند."
وابستگی متقابل در همه روابط وجود دارد. در روابط سالم، افراد می كوشند تا نیازهای دیگری را هم مدنظر خودشان قراردهند.(و خودخواهانه فقط به فکر ارضای نیاز خودشان نباشند.) 
باوری در اين زمينه وجود دارد که " عزيزم اگر تو آسيب ببيني، دنيا براي من متوقف مي شود و من به تو، توجه مي كنم
.

سه شنبه 10 فروردين 1400برچسب:,

|

تیرباران

در سال ۱۳۵۸ سه زن تیرباران شدند. 
١ -  پری بلنده  
٢ - ثریا تُرکه  
٣ - اشرف چهار چشم
جرمشان دایر کردن شهرنو و فریب زنانی که عمدتاً رو به یائسگی می رفتند .
هنگامی که شور انقلابی مردم را وا داشت تا آتش بر این محله بد نام بکشند، آیت الله طالقانی بانگ اعتراض برداشت که هر خانه نیاز به یک مستراح دارد و شهرنو مستراح بود برای پایتخت.
حال بیش از چهار دهه از آن ایام گذشته است و تهران دیگر محل مشخصی به نام شهرنو و قلعه ندارد!  
فاحشه ها شهر را سنگر به سنگر فتح کرده اند 
با شعار "  هر خیابان یک شهرنو! 
روسپیان نیز بسان دلبرک مغموم رُمان مارکُز به تازگی استخوان بلوغ ترکانده اند و سینه هایشان گل داده !!
نه ؛ فقط دخترکان نیستند ! چشم انقلابیون دو آتیشه روشن ؛ زنان متأهل که سهل است خبر آمده برخی از مردان هم تن فروشی می کنند! 
دوجنسه های حوالی پارک دانشجو بماند!
دیگر خبری هم از کارت سلامت و معاینه ماه به ماهشان نیست . 
برخی نیز به مبادله کالا به کالا برگشته اند " تن مقابل غذا "!
اتوپیای اسلامی است دیگر!
چشمتان روز بد نبیند در شهرهای کوچک مردان بزرگ جثه افسار پاره کرده اند و به خردسالان چشم طمع می دوزند !! 
و در شهرهای بزرگ مردان (کوچک وجدان)  به یک زن در یک شب سه بار تجاوز می کنند! 
بین خودمان بماند می گویند در برخی روستاها به دام و طیور هم تجاوز می شود! 
البته بعضی شهرها به درجه‌ای از آگاهی رسیده‌اند که فاحشگی را به رسمیت بشناسند! 
با صیغه های چند ساعته! دمشان هم گرم !!!
به راستی در این سال نو  " نو  روز  چه چیز را باید تیرباران کرد؟؟!! 
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که برای بهشت نادیده ات زندگی را به مردم جهنم کردند...
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که به اسم دفاع از مستضعفان، زندگی های اشرافی برای خود و دوستانشان فراهم کردند...
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که برای کارگر حقوق یک و نیم میلیون تومانی و برای خودشان حقوقهای نجومی تصویب میکنند...
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که پس از کشته شدن جوانان وطن در راه دفاع از میهن برای صیغه کردن زنان آنان چه رقابتی داشتند !!!
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که الاغ سواران دیروزی امروز ماشینهای ضد گلوله میلیاردی و پس افتاده هاشان پورشه سوارند...
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که به دلیل عدم لیاقت و مدیریت مسئولان و کج اندیشی نوک هرم فساد و خودفروشی و دزدی و بیکاری واعتیاد و زمین خواری خود مسئولان و ورشکستگی کارخانجات و حق خوری کارگران و تجارت دختران به کشورهای عربی و افتتاح صیغه خانه زنان ایرانی برای عربها در شهرهای مذهبی و اَنگ تروریسم بودن بر پیشانی هر ایرانی در این کشور بیداد می کند...
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس مختص مردم بود و تفریح و زندگی و تحصیل در آن کشورها مختص مسئولان و فرزندانشان.
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی که با اسلام همه مردم و جوانان را از زندگی سیر کردند
قلمت بشکند تاریخ؛ اگر ننویسی بلایی را که بر مردم این سرزمین نازل شده است بلایی است که حتی چنگیز و اسکندر به سر این مردم نیاوردند.
و در پایان قلم پایم بشکند اگر دوباره برای بقای این دژخیمان که ما را به گروگان گرفته اند پای صندوق هر رای و انتخاباتی بروم 
.

سه شنبه 10 فروردين 1400برچسب:,

|